Thursday, June 25, 2009

مهندس موسوی در جمع جامعه شناسان-پنجشنبه ۴ تير ۱۳۸۸


به گزارش خبرنگار «کلمه»، نخست وزیر دوران دفاع مقدس در جمع جامعه شناسان که برای بررسی شرایط جامعه بعد از انتخابات در جلسه ای گرد آمده بودند افزود: باید مشخصات ، خواسته ها ، نیازها و ... جامعه جدید بررسی و تحلیل شود. 
وی با اشاره به فشارهای وسیع تبلیغاتی این روزها، افزود: فشار های اخیر بر من برای کوتاه آمدن از موضع ابطال انتخابات است . به هر حال دولت با وضعیت فعلی با بحران مشروعیت سیاسی روبرو خواهد بود. 
به گفته موسوی ، تنها چند روز بعد از انتخابات آقای ترکان به دلیل انتقاد کردن، از وزارت نفت کنار گذاشته شد. وقتی دولتی نیروی انسانی قوی و کارآمد نداشته باشد چگونه می تواند کار خود را ادامه دهد؟ 
وی همچنین به موضوع نحوه ارتباط رهبری با رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: حمایت رهبری در شرایط عادی از دولت مفید است ولی یکی تلقی شدن رهبر و ریاست جمهوری به نفع کشور نیست. 
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به اقشار میانه جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی یک خودآگاهی در بین قشر میانی ایجاد شده است که اگر هدف داشته باشد انرژی مثبتی است که برای ساختن آینده کشور بسیار مفید خواهد بود و اگر سرخورده شود مشکل ساز می شود. 
موسوی معتقد است که نیازهای قشر متوسط با نیازهای ملی جامعه عجین شده است که اگر پاسخ مثبت دریافت کند خوب است اما اگر پاسخ مثبت دریافت نکند سرخودگی بزرگی در جامعه پدید می آید. 
وی افزود: دولت برای این قشر در شرایط فعلی برنامه ای ندارد و امیدی به آن نیست. باید این انرژی در جایی به کار گرفته شود که در این بین نقش تشکل های غیر دولتی بسیار مهم است. برای ایجاد امید و استفاده از ظرفیت طبقات میانی و انرژی آزاد شده شبکه ای از تشکل های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید به وجود آید و مدیریت رانده شده از بدنه دولت در این زمینه نقش بزرگی بازی کند. 
موسوی گفت: حرکت هایی که این روزها اتفاق می افتد اگر به خوبی مدیریت نشود امکان مدیریت آن از خارج کشور و افرادی خارج از نظام وجود دارد . باید توجه داشته باشیم مهمترین سرمایه ما استقلال  است نباید اجازه دخالت به بیگانگان داده شود. 
وی خواستار ایجاد فضایی بازتر در صداوسیما شد و گفت: این به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه امکان ابراز نظر درباره انتخابات را داشته باشند. این موضوع باعث می شود که از این مرحله با موفقیت عبور کنیم وگرنه مشکلات زیادی پیش رو خواهد بود. گفت و گو یکطرفه و هتاکانه دردی را دوا نمی کند. 
موسوی افزود: دسترسی من به مردم کاملا محدود شده است. دو سایت ما با مشکلات فراوانی روبرو هستند و انتشار روزنامه کلمه سبز متوقف است و اعضای تحریریه دستگیر شده اند. روزنامه های دیگر هم با محدودیت های جدی روبرو هستند. این ها به هیچ وجه به نفع بهبود فضای ملی نیست و فضا را به خشونت بیشتر هدایت می کند و احتمال مدیریت چنین فضایی به خارج از کشور نیز وجود دارد. 

به گفته موسوی ، اگر در این شرایط با نیروهای دلسوز انقلاب تعامل بیشتری صورت گیرد این شرایط تعدیل می شود. 
وی به تخریب رسانه ای بسیار جدی این روزها هم اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم قدرت پاسخگویی، این تخریب ها بیشتر شده است تا حدی که این روزها کلیشه هایی مانند رابطه داشتن حرکت های مردمی با بیگانگان و امثال آن مطرح شده است. بنده فکر نمی کنم هیچ فردی که به وطن خودش و اسلام و انقلاب علاقه دارد نقش بیگانگان را در امور کشورمان تحمل کند. 
وی تصریح کرد: در این شرایط باید مردم احساس کنند که خواسته هایشان در حال پیگیری است و در عین حال باید از این شرایط آشفته عبور کنیم. من نمی توانم سیاه را سفید و سفید را سیاه اعلام کنم. باید صداقت داشته باشیم. راه حل این نیست که از بنده این انتظار وجود داشته باشد چیزی را بیان کنم که به آن اعتقاد ندارم. سرمایه اصلی همه ما صداقت با مردم است. ان شاءالهی با استعانت از حضرت حق تعالی این سرمایه حفظ شود.

No comments:

Post a Comment