Thursday, June 25, 2009

حضرت آیت الله سید محمد ضیا آبادی خاری در چشم حاکمیت

رژیم دیکتاتور میدانست كه چه موقع صدای چه کسی را باید برید كه او همنفسی دیگر برای جنبش سبز امروز ما نشود.
رهبری دیکتاتور و مزدورانش به خیال خودشان با تعطیل کردن جلسات و سخنرانی های آیت الله سید محمد ضیا آبادی ،عالم ،فیلسوف و یکی از مخالفین قطعی ادغام دین و سیاست و برقراری حکومت ولایت فقیه ، گامی بزرگ در تضعیف صدای حق طلب آزادی خواه ایران برداشتند.

آیت الله سید محمد ضیا آبادی تحصیلات حوزوی خود را در محضر عالم ربانی آیت الله بروجردی به اتمام رساند.او دوازده سال از تحصیلات حوزوی خود را با با آیت الله منتظری و آیت الله مطهری دریک حجره گذارند.
ایشان در یکی از سخنرانی های خودشان فرمودند :" این گروه (طیف تندروی حوزه علمیه قم آن زمان) را در حوزه "لشوش (لش ها) " خطاب میکردند و هیچ کس از روحانیون واقعی رغبتی برای همصحبتی و همنشینی با انها نداشت ، چرا كه رفتارشان بسیار وقیح و مغایر با اخلاق اسلامی بود. اما متاسفانه عده ایی از همان گروه امروز زمام امور کشور را در دست دارند".

مبانی فکری حضرت آیت الله ضیا آبادی در دو مورد کلی ادغام دین و سیاست و اصل حاکمیت ولایت فقیه با این طیف تندرو در تضاد بود .ایشان بارها و بارها در طی سخنرانی های مختلف به ویژه در جلسات خصوصی كه در روز های جمعه برگزار میشد مخالفت خود را با این موارد عنوان نمودند .
به عنوان مثال ایشان در یکی از سخنرانی های معروف خودشان فرمودند :" دینداری و سیاستمداری با هم نمیشود، یک قطره خون به نا حق ریخته لباس روحانی را آلوده میکند و حرمت این لباس را از بین میبرد...سیاست با لباس روحانیت مغایر است...زورگویی و استبداد از اخلاق روحانیت نیست...مردم به روحانیت و این لباس اعتماد داشتند و اینها کاری کردند كه این اعتماد از بین رفت و دیگر روحانیت جایگاه خود را به عنوان الگویی برای نسل جوان از دست داده است."

به اعتقاد ایشان در زمان غیبت امام معصوم (امام دوازدهم) ،ولی فقیه مفهومی ندارد ،چون ولی خودامام غایب بوده و مراجع تنها نایب امام معصوم هستند و بدعت جدیدی به نام " ولی امر مسلمین جهان " چیزی به جز تحریف شریعت و شروع دیکتاتوری دینی نیست .

ایشان در سخنرانی دیگری فرمودند : " مردم نیازی به قیم و ولی ندارند، چون خود تصمیم گیرنده خود هستند و این خود یک دیکتاتوری مذهبی است كه ما در اسلام چنین چیزی نداریم...در زمان غیبت امام زمان، وظیفه روحانیت راهنمایی مسلمین است و نه قیمومیت انها......یک شبه با بزرگ شدن عمامه ، از مقام حجت السلام به آیت الله میرسند، در اسلام از این چیزها نداریم"

اینها تنها فراز هایی از سخنان آیت الله سید محمد ضیا آبادی بود كه به روشنی گویای نظرات و مبانی فکری ایشان است.
اکثر این سخنرانی ها در جلسات معروف ایشان در روزهای جمعه انجام شده كه به مذاق حاکمیت خوش نیامده و با تهدیدات بسیار از طرف وزارت اطلاعات ، ایشان ممنوع المنبر و در حصر خانگی قرار گرفتند و جلساتشان به تعطیلی کشیده شد.جزوات ایشان كه سفیر هدایت نام داشت و همینطور سی دی های صحبت های ایشان توسط حاکمیت جمع آوری شد و حتی چندنفر از یاران نزدیک ایشان هم دستگیر و متواری شدند كه همگی را میتوان سربازان گمنام جنبش سبز ایران دانست .



5 comments:

  1. سلام
    من پای صحبتهای ایشان سالیان متمادی نشسته ام
    با داماد ایشان دوستم
    این صحبتها که در این وبلاگ و تحلیل انجام شده و نتیجه مذکور کذب محض است

    ReplyDelete
  2. صحبتهای ایشان همچنان از رادیو پخش میشود
    فایلهای صوتی ایشان از سایت تبیان مربوط به سازمان تبلیغات برای شنیدن و دانلود کردن موجود است
    جلسات سخنرانی ایشان هر هفته در همان مسجد همیشگی برگزار است
    تجریش خیابان دربند مسجد علی بن الحسین

    با چشم خودتان بروید و ببینید

    ReplyDelete
  3. بعدش اون هم "صفیر هدایت" هستش نه "سفیر هدایت" نویسنده محترم

    ReplyDelete
  4. به دنبال انتساب سخنان كذب، القائات مسموم و عبارات تحریك آمیز سایت freedom4persia.com به عالم فرزانه و مهذّب حضرت آیت الله ضیاء آبادی مدّ ظله العالی،

    با معظم له تماس حاصل شد، ایشان مطالب مطرح شده را قویّاً تكذیب نموده و فرمودند تنها مرجع مطمئن و معتبر برای دستیابی به دیدگاه های اینجانب دفتر امور فرهنگی بنیاد خیریه الزّهرا (س) به شمارة ثبت 16052 به نشانی : تهران – میدان منیریه – خیابان شهید معیری – نرسیده به چهارراه لشكر- كوجه ارجمند – پلاك 4 می باشد و لاغیر.

    همچنـین به اطّلاع علاقمندان به آثار حضرت آیت الله ضیاء آبادی می رسـاند: كلّ مكتوبات ایشان اعمّ از صفـیر هدایت، صفیر سعادت و سایر كتب و س دی های ایشان در محل دفتر امور فرهنگی بنیاد خیریه الزّهرا (س) به نـشانی ذكرشـده موجود می باشد و سخنـرانی معظّم له كمـافی السّابق در مسجد علی بن الحسین(ع) واقع در میدان تجریـش – خیابان دربـند – خیابـان شهید احمدی زمانی در شب های سه شنبه (دوشنبه شب ها ) ادامه دارد.

    ضمناً شماره تلفن 55380534-021 آماده ی ارائه ی اطلاعات تكمیلی به كلیه ی عزیزان می باشد.



    دفتر امور فرهنگی بنیاد خیریه الزّهرا (س)

    ReplyDelete
  5. در عجبم که چطور میتونید جواب اینهمه تهمت و ناسزا رو بدید...! حداقل از اسم اون آقایونی که تو ماهواره ها کاسه داغ تر از آش شدن و مینوشتی و این نظر و به اونا منتسب میکردی!!!

    ReplyDelete