Tuesday, June 23, 2009

بیانیه جدید جبهه مشارکت ایران اسلامی

ملت بزرگ ایران! امروز همه ما با شرائط و حوادثی روبرو هستیم که بیش از هر چیز نشاندهنده عزم گروهی اندک، متکی به قدرت برای هدم پایه های جمهوریت و مردمسالاری و ایستادن در برابر خواست مشروع و قانونی ملت است.
انتخابات 22 خرداد که می توانست و می تواند منشاء تحولی بزرگ برای کشور باشد و حضور بی سابقه مردم که نشان دهنده باور و اعتماد آنها به کارآیی نظام جمهوری اسلامی و اصلاح پذیر بودن آن از راههای مدنی بخصوص انتخابات بود، با مهندسی عجیبی روبرو شد که نتیجه آن کاملا با آنچه مردم در صندوقها ریخته بودند متفاوت گشت. این واقعه عجیب که نه فقط حق مردم را در این انتخابات نادیده انگاشت بلکه اگر به آن رسیدگی نشود و حق مردم به آنها باز نگردد سبب قهر دائمی آنها با صندوق های رای خواهد شد، چرا که مردم صندوق رای را تابوت استبداد و دریچه ای بسوی مردمسالاری می پنداشتند. بی انصافی بزرگ در این است که حضور مردم را در این انتخابات حماسه بی نظیر بدانیم اما عاملان اصلی این حضور را به زندان بیندازیم. مقایسه آمارهای حضور مردم در انتخابات چندین سال گذشته نشان می دهد که افزایش قریب به 30 درصدی مردم در این انتخابات مرهون تلاش عظیم اصلاح طلبان است که در ماه های گذشته با موج امید ، برای اولین بار تحریم انتخابات را منتفی کردند و همه کسانی را که با صندوق های رای قهر کرده بودند به پای صندوق کشاندند و حماسه حضور را عینیت بخشیدند. اما اینک متاسفانه اکثریت این شورآفرینان در زندان های امنیتی به سر می برند و از وضع و حال آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.
پس از اعلام نتایج نتایج انتخابات ما شاهد حضور پر صلابت مردم در دفاع از رای خود بودیم. . این حضور پر معنا و خودجوش چیزی نبود جز تداوم حضور مردم در پای صندوق های رای. اما پاسخی که این مردم دریافت داشتند خشونت ، تخریب و متاسفانه شهادت عزیزانی بود که مسئولیت آن تماما بر عهده کسانی است که این انتخابات را مهندسی کردند و رودروی مردم و خواسته آنان ایستادند. قبل از انتخابات فضای امنیتی بر کشور حاکم کردند و سپس آن را به فضای نظامی تبدیل کردند، همه کسانی را که به گواهی سابقه آنها عوامل آرامش بخشی مردم و تلطیف فضای سیاسی جامعه و پرهیز دهنده خشونت و منادی رفتارهای مسالمت آمیز بودند به زندان انداختند و بدتر از همه با تبلیغات نادرست خشونت ها و آشوب ها را به مردم نسبت دادند.
مردم شریف ایران! امروز کشور ما در شرایط حساسی به سر می برد، اکثریت ملت چیزی جز رأی خود را نمی طلبد، باید بر این خواسته قانونی و مدنی ایستاد، این ایستادگی با آرامش و از طریق رفتارهای مسالمت آمیز و مدنی و مقاومت منفی امکان پذیر است. ما ضمن محکوم کردن همه خشونت ها و تخریب ها ساحت مردم را از این امور مبرا می دانیم و از خود آن ها می خواهیم اجازه ندهند عده ای از آب گل آلود برای مقاصد ناپاک خود ماهی بگیرند از طرف دیگر اراده ای وجود دارد که می خواهد از همین فرصت استفاده کند و برای همیشه مردم سالاری را بی موضوع کند. راه اصلی آن ها در این میانه دمیدن در کوره خشونت ، بالا بردن هزینه های مردم و مایوس کردن آن ها از هرگونه اصلاح و رادیکالیزه کردن فضای سیاسی کشور است. تنها در این صورت است که آن ها می توانند فضای امنیتی - نظامی را حاکم کنند و به آمال خود دست یایند. ما ضمن مسئول دانستن نیروهای انتظامی و امنیتی به خصوص در حفظ جان و اموال مردم معتقدیم باید از حضور نیروهای غیرمسئول مثل لباس شخصی ها که سهم مهمی در افزایش تنش دارند جلوگیری شود. رفتارهای آن ها نشان می دهد که مایل به آرامش جامعه نیستند و تنها در سایه رعب و حاکمیت ترس، تسلط بر مردم را ممکن می دانند. قطع همه راه های ارتباطی دلسوزان جامعه و رهبران اصلاحات با مردم ، سانسور وسیع و گسترده و بی نظیر داخلی و خارجی ، تبلیغات یک سویه صدا و سیما و رسانه های دولتی نشان دهنده این عزم است. اما ما شک نداریم این ملت خواهد ماند و از آرمان های امام و انقلاب و جمهوری اسلامی که دستاورد تاریخی و خون بهای عزیزانش است پاسداری خواهد کرد و هر کس در برابر اراده ملت بایستد رفتنی خواهد بود.
جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز امروز در تنگنای بزرگی قرار دارد. دستگیری اکثر چهره های اصلی ، تعطیلی روزنامه یاس نو، فیلتر شدن سایت اطلاع رسانی حزب، بستن دفتر مرکزی حزب و تهدیدهای روزافزون نسبت به تشدید این رفتارها، سبب می شود که متاسفانه حزب ما نیز نظیر سایر نهادهای مدنی در آرام کردن اوضاع و تشویق راه های مدنی توفیق نداشته باشد.
ما در عین حال که از خواسته اصلی ملت یعنی وفاداری به رای مردم حمایت می کنیم و پشتیبان بی چون وچرای محور این حرکت عظیم اصلاحی، جناب آقای موسوی هستیم از حاکمیت نیز خواهانیم تا گره ای را که امروز با سرانگشت تعقل و تدبر قابل باز کردن است به گره کوری تبدیل نکنند که دیگر به هیچ راهی گشوده نشود. در این راستا ما خواهان آن هستیم:
1 - فضای امنیتی و نظامی به فضای سیاسی و اجتماعی تبدیل شود و به جای منع روش های مسالمت آمیز به راه کارهای مصرح در قانون اساسی نظیر اجتماعات مسالمت آمیز مجوز داده شود.
2 - فضای اطلاع رسانی و ارتباطی به وضعیت قبل از انتخابات برگردد و اجازه داده شود تا به جای شایعات و تحریفات حقایق و واقعیت ها به گوش مردم برسد و رهبران اصلی جامعه از جناح های سیاسی مختلف بتوانند با برقراری ارتباط با مردم فضای تعقل و تدبیر را در ساحت سیاسی جامعه حاکم کنند.
3- فعالیت احزاب و نهادهای مدنی به حالت عادی برگردد و سایه رعب و وحشت از سر نخبگان جامعه دور شود و بر اساس مسئولیت پذیری ، بین حاکمیت و احزاب و نهادهای مدنی ، قانون داور و حاکم شود.
4 - توقف روند بازداشت ها و آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی عاملی بسیار مهم در آرام شدن احساسات جریحه دار شده عموم مردم است. اینک که ثابت شده است هیچ جریان و نیروی فعال سیاسی کشور نه فقط در جریان های آشوب کمترین نقشی نداشته اند بلکه حتی از برقراری راهپیمایی ها و تظاهرات مسالمت آمیز چند روز گذشته هم اطلاعی نداشته اند، تدبیر آن است که با فراهم کردن زمینه حضور مجدد این فعالین سیاسی و اجتماعی در جامعه به همگان ثابت کرد که حکومت از تلاش همه نیروهای سیاسی مدافع آرامش و رفتارهای مسالمت آمیز استقبال می‌کند و درصدد فرافکنی نیست.
5 - ریشه اصلی همه حوادث روزهای گذشته در مهندسی عظیم آرا و اثرگذاری بر نتیجه انتخابات است. ابطال انتخابات می‌تواند اعتماد گسسته ملت - حکومت را بازسازی کند و سرمایه ای برای سازندگی کشور باشد. بدیهی است که در شرایط کنونی تمسک به شورای نگهبان راهگشا نیست چرا که قبل از انتخابات این نهاد نظارتی ، بی طرفی را با کمال صراحت کنار گذاشت و هیچ داور بی طرفی نمی پذیرد که این شورا بتواند داوری عادل و حاکمی بی طرف در این موضوع مهم باشد.
6 - ما مصرانه خواستار شناسایی عاملان اصلی این شبهه کودتا در کشور هستیم تا مردم ایران و جهانیان باور کنند که جمهوری اسلامی اجازه خیانت به رای ملت را نمی دهد و خانواده های ایثارگران و مومنین و متدینین و نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی و کارآفرینان و فرهنگ سازان و همه آحاد مردم ایران مطمئن شوند که مشعلی که امام خمینی (ره) در این کشور بر افروخت همچنان دلیل راه ما در رسیدن به سرمنزل مقصود است.
7 - ما از همه مراجع معظم تقلید ، علمای اعلام ، بزرگان دینی ، شخصیت های خدوم و مورد وثوق ملت انتظار داریم در این اوضاع حساس ، رسالت تاریخی خود را در دفاع از ملت و حفظ خون و نوامیس مردم به انجام رسانند و علاوه بر نصیحت دولتمردان و حاکمان به رعایت عدل و انصاف، اعتماد و آرامش را به جامعه نگران ایران بازگردانند.

No comments:

Post a Comment